وبلاگ حقوقی محسن ابراهیمی،وکیل پایه یک دادگستری

وبلاگ حقوقی محسن ابراهیمی،وکیل پایه یک دادگستری
مشاوره رایگان حقوقی،کیفری در مشهد 09030327250 از ساعت 17تا19 (لطفا به ساعت تماس توجه داشته باشید!)
آخرين مطالب

سوال : علی

با سلام و عرض خسته نباشید
من 9سال پیش ازدواج کردم مهریه خانومم 300سکه و سه دانگ خونه به ارزش اونموقع 12 میلیون تومن بود الان مهرشو گذاشته اجرا.اونموقع یه برگه جداگانه هم از من گرفتند که نوشته بود سه دانگ از اپارتمان واقع در یک پروزه در حال ساخت فقط خیابونهای اصلی اونو مشخص کردن .من نتونستم اپارتمان اونجا بخرم اما مادرم یه اپارتمان همونجا ثبت نام کرده بود که داد بهم زندگی کنم اما گفت تا زمانی که داداشت داماد شه .اپارتمان کلا بنام مادرمه حتی اب و برق و گازشم بنام اونه .میخواستم دوتا سوال بپرسم اول اینکه ایا میتونه روی اون اپارتمان اقدام کنه و دوم اینکه ایا میتونه از من شکایتی درباره فروش مال به غیر کنه یا نه .مرسی از لطفتون.

 

جواب داده شد:


با عرض سلام و ادب .

قانون کسی رو مالک ملکی میدونه که اسمش در دفتر املاک ثبت و سند به نام او صادر شده باشد .خیر اگر ملک به نام مادر شماست نمی توان آن را به عنوان مهریه توقیف کرد. در خصوص سوال دوم  در فرض سوال فروش مال غیری رو بنده متوجه نشدم.شما در دادگاه ملزم به تهیه منزل توافقی یا ارزش عرفی روز آن خواهید شد. موفق و موید باشید



نظرات شما عزیزان:

محمد مهدی غلامزاده
ساعت23:05---29 ارديبهشت 1396
با سلام
حدود چهار سال پیش ملکی را پدرم و شریکش که ساکن خوزستان بودن در اصفهان خریدن و چون من اینجا سرباز بودم به نام قولنامه کردن تمام پول خرید را پدرم چک کشید و پاس کرد
۱-خونه دارای سند مشاع هست به نام صاحب اصلی زمین که فوت شده
۲- کسی که من خونه را ازش خریدم از صاحب سند وکالت داشته موقعی که وکالت را هم به نام من انتقال داد صاحب سند چندین سال قبل فوت شده بوده بنگاه دار و فروشنده هم شاهد هستن که من کاره ایی نبودم
۳- الان خانمم مهریه اجرا گذاشته و خونه را توقیف کرده
خواستم راهنماییم کنید چون خونه ماله من نیست .و در تصرف من هم نیست حتی از این خونه که سه طبقه است دو طبقش را شریک بابام کرایه داده و قولنامه ها به نام خودشه.با تشکر از راهنمایی و وقتی که میذارید ممنون
۲
پاسخ: سلام.پدرتون به عنوان ثالث به توقیف اعتراض کند.در دادگاه تمام اسناد و مدارک را ارایه دهید و شهود رو نیز تعرفه کنید.هر چند احتمال رفع توقیف ضعیف است.زیرا طبق قانون ثبت, دولت کسی را مالک میشناسد که ملک در دفتر املاک به نام اد ثبت شده باشد. موفق و موید باشید


سحر
ساعت14:17---5 ارديبهشت 1396
باسلام ودرود.اینجانب 3سال است ازدواج کردم.درخواستگاری قرارشدداماد2ترم ازکارشناسی مانده اش رابعدازدواج بخواندودراین مدت پدرش خرج مارادهد.ولی بعدازدواج برای کارشناسی ثبت نام کرد.دراین مدت بچه دارهم شدیم.پدرش هر3ماه 200 تومن وسایل میخردکه آن هم به جایی نمیرسد.برای خرج های دیگریاطلامیفروختم یاقرض میگرفتم.با بچه9ماهه واقعا کم آورده ام وطلایی هم ندارم.وکمک ناچیزپدرش باعث شده شدیدا درزندگی مادخالت کنندوکاربه جایی رسیدکه میگویندمیخواستی ازدواج نکنی.بااین وجودمیتوانم درخواست عدم نفقه دهم؟ هزینه اش چطوراست؟به کجادرخواست دهم؟درصورت مهریه اجراگذاشتن چطور؟؟؟
پاسخ:سلام و عرض ادب قطعا شما میتوانید برای گرفتن نفقه مناسب با شان خودتون اقدام کنید.برای این کار باید به یکی از دفاتر خدمات قضایی سطح شهر مراجعه کنید و از اون طریق دادخواست خودتون رو ثبت و به دادگاه تقدیم کنید.هزینه ای بین 40 هزارتومان تا 90 هزارتومان خواهد داشت. موفق و موید باشید


علی
ساعت15:53---9 مرداد 1394
با سلام مجدد خدمت شما
درادامه سوال که پرسیدم درباره مهریه و منزل اپارتمانی مادرم .میخواستم بدونم خانوم من نمیتونه شکایتی از من بکنه که من مالی رو معرفی کردم که وجود نداشته و در حال ساخت بوده
با تشکر فراوان
پاسخ:سلام و عرض ادب شکایت می تواند مطرح نماید.ولی نتیجه ای نخواهد داشت.زیرا به هر حال ملک مورد توافق در حال ساخت بوده.همانطور که قبلا گفتم نهایتا شما محکوم به تحویل یک واحد آپارتمان به شرح توافق یا قیمت عرفی آن خواهید شد. موفق و موید باشید


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:
: مرتبه
[ پنج شنبه 8 مرداد 1394برچسب:مهریه,توقیف اموال,توقیف ملک شوهر,زمین به عنوان مهریه, ] [ ] [ محسن ابراهیمی (وکیل پایه یک کانون وکلای دادگستری) ]
درباره وبلاگ

محسن ابراهیمی هستم،وکیل پایه یک دادگستری، رتبه 4 کانون وکلای استان خراسان سال 92.این وبلاگ با هدف پاسخگویی به سوالات شما دوستان عزیز راه اندازی شده است لذا کلیه کسانی که سوالات، مشکلات و مباحث حقوقی دارند می توانند سوال خود را در این وبلاگ در قسمت نظرات درج ، تا در اولین فرصت به سوالات آنان پاسخ داده شود یا اینکه با ارسال ایمیل به نشانی mohsen.ebrahimi87@gmail.com سوالات خود را مطرح نمایند تا مشاوره حقوقی رایگان دریافت دارند.دقت فرمایید که سوالات خود را به طور دقیق و البته کوتاه مطرح کنید. پاسخ ها با توجه به سوالات داده می شود، لذا نقص در طرح سوال موجب نقص در پاسخ خواهد بود. پس در نوشتن سوال جدا دقت نمائید. برای مشاهده منابع مطالعاتی بنده برای ازمون وکالت به پروفایل مدیر مراجعه نمایید
ترمينولوژي حقوق
امکانات وب
وب سايت حقوقدانان جوان ايران

آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 192
تعداد نظرات : 243
تعداد آنلاین : 1